home · Quilt

Placek z jagodami

Ostatnio pisałam Wam o tajemniczym większym projekcie za który się biorę. Projekt ów jest to quilt na bazie Blueberry Pie, czyli bloku ciasta jagodowego.

Pierwszego dnia projektowałam, drugiego cięłam i rozkładałam, trzeciego dnia szyłam cztery boczne bloki, czwartego gwiazdę centralną, a piątego osiem małych wiatraczków. Po drodze wkradł mi się weekend, a od ostatniego wpisu minął tydzień, tak więc sami widzicie, że nie próżnowałam. A stało się tak dlatego, że… zaplanowałam sobie pracę i przygotowałam plan, zgodny z moimi możliwościami (małe dzieci, praca etatowa, gospodarstwo domowe, mąż, etc.). Ha! Da się? Ludzie w kosmos latają!

Do uszycia tego topu użyłam tkanin, które już od ponad roku do niego zbierałam. Są to tkaniny granatowe z dodatkiem bieli lub kremu lub odwrotnie, kremowe czy białe z dodatkiem granatu. Nic nie szkodzi, że granat ma różne temperatury i odcienie. Przy tak skąpej rozbieżności tonalnej, wszystko dobrze się komponuje.

Top mam jeszcze nie skończony, ponieważ po drodze wkradł się mały chochlik obliczeniowy i narobił zamieszania z którym muszę walczyć. Dziś wg. planu miałam zszyć bloki w całość i wszyć brzeg,  w piątek kanapkować, a po niedzieli siadać do pikowania, ale będę miała jednodniową obsuwę . Jak tylko top będzie gotowy pokaże go w całości, a tymczasem kilka foci roboczych.

DSC05102

DSC05100

DSC05111

 

Pokażę Wam jeszcze kocyk który szykowałam dla swojej Suegra (hiszp. teściowa). Poleciał już do Islandii do malutkiej, nowonarodzonej istotki. Całość pikowała Agnieszka Wietczak z Wytwórni Śliczności o której pisałam w poprzednim poście.

DSC05059
Czyż nie fantastyczna robota tej mojej Agnieszki?

DSC05065DSC05071

DSC05074.JPGDSC05080

Wczoraj mój mąż patrząc na mnie z udawanym zrozumieniem, wodził okgręgi palcem wskazującym po skroni 🙂 wiecie o co chodzi… „loco” 😉

Może dlatego, że na ścianie pracowni pojawiła się taka karteczka:

rules of quilt

Udanego weekendu wszystkim!

 

 

One thought on “Placek z jagodami

Skomentuj

